© 2018 by RIPES

*Η συγγραφή και ανάρτηση ειδήσεων και άρθρων

στο site των Ριπών γίνεται εθελοντικά.

Όταν η τέχνη συναντάει τον αγώνα

25.10.2018

 

Κάποιοι μιλούν για την φωτογραφία της δεκαετίας, άλλοι για έναν σύγχρονο «Δαβίδ».  

 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η φωτογραφία του Παλαιστίνιου διαδηλωτή, που μοιάζει βγαλμένος από πίνακα, «έριξε το ίντερντετ».  

 

Ο νεαρός που απεικονίζεται στην φωτογραφία του Τούρκου φωτογράφου Μουσταφά Χασούνα του πρακτορείου Anadolu, είναι ο 20χρονος Αέντ Αμπού Άμρο.  

 

Ο νεαρός Παλαιστίνιος ξεπροβάλει μέσα από το πλήθος, με την παλαιστινιακή σημαία στο ένα χέρι και με μια σφεντόνα στο άλλο. 

 

Είναι γυμνός από την μέση και πάνω και έρχεται σε αντίθεση με τους υπόλοιπους γύρω του, που φορούν τα προστατευτικά τζάκετ και τους καπνούς από τα καμένα λάστιχα.  

 

Ακόμα, μεγαλύτερη αξία στην φωτογραφία δίνει το γεγονός ότι ο Αέντ Αμπού Άμρο, δεν γνωρίζει ότι κοντά του βρίσκεται φωτογράφος. 

 

«Πηγαίνω σε διαδηλώσεις σε εβδομαδιαία βάση, κάποιες φορές και περισσότερο. Δεν ήξερα καν πως υπάρχει φωτογράφος κοντά μου», δήλωσε έκπληκτος ο νεαρός από το γεγονός ότι η φωτογραφία του έγινε viral. 

 

Ακόμα ο Παλαιστίνιος δήλωσε ότι δεν διαδηλώνει για να τον βγάλουν φωτογραφίες, αλλά το γεγονός ότι έλαβε τόσο θαυμασμό, τον ενθάρρυνε να συνεχίσει να διαδηλώνει.  

 

Και συμπλήρωσε: «Η σημαία που κουβαλούσα είναι η ίδια που πάντα κρατάω σε όλες τις διαμαρτυρίες που έχω πάει. Οι φίλοι μου με κοροϊδεύουν, λέγοντας πως είναι πιο απλό να πετάω πέτρες χωρίς να κρατώ σημαία στο άλλο χέρι, αλλά εγώ το έχω συνηθίσει».  

 

«Όταν πεθάνω, θέλω να με τυλίξουν στην ίδια σημαία» 

 

Το συγκλονιστικότερο των όσων δήλωσε ο Αέντ Αμπού Άμρο, ήταν ότι ζήτησε όταν πεθάνει να τυλιχτεί με αυτή την σημαία, γιατί δεν πρόκειται να σταματήσει με κίνδυνο της ζωής του, να διεκδικεί την αξιοπρέπεια.. 

 

«Όταν πεθάνω, θέλω να με τυλίξουν στην ίδια σημαία. Ζητάμε το δικαίωμα μας να γυρίσουμε, διαμαρτυρόμαστε για την αξιοπρέπειά μας και την αξιοπρέπεια της μελλοντικής γενιάς». 

 

Η συγκεκριμένη φωτογραφία, έχει τεράστια καλλιτεχνική αξία και παρομοιάστηκε εντόνως με τον περίφημο πίνακα του Ευγένιου Ντελακρουά, για την Ιουλιανή Επανάσταση του 1830 στη Γαλλία.  

 

 

 

Τα δεινά της Παλαιστίνης δεν γίνονται γνωστά μέσα από κανέναν πίνακα, ή κάποια εξαιρετική φωτογραφία.  

 

Τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας από το Ισραήλ, ιδιαίτερα την φετινή χρονιά, που συμπληρώνονται 70 χρόνια από τη Νάκμπα, είναι φρικτά.  

 

Από τις 30 Μαρτίου 2018 έχουν σκοτωθεί πάνω από 200 Παλαιστίνιοι στη Γάζα, έχουν ακρωτηριαστεί εκατοντάδες και έχουν τραυματιστεί πάνω από 18.000.

 

Και μόνο το άκουσμα της είδησης συγκλονίζει τον πλανήτη.  

 

Όμως, η δύναμη της συνήθειας, η χρονική απομάκρυνση από το πρώτο σοκ των αρχικών αποτρόπαιων δολοφονιών από το Ισραήλ, δυστυχώς κάνουν τον κόσμο να μην ασχολείται με την ίδια θέρμη.  

 

Γι’ αυτό έχουν τεράστια αξία τέτοιες φωτογραφίες.  

 

Όχι μόνο δημιουργούν συναισθήματα, τα οποία μπορεί να γεννήσει μόνο η τέχνη, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία έχει τεράστια καλλιτεχνική αξία, αλλά με τα συναισθήματα που γεννούν δείχνουν ξανά στον κόσμο πόσο σημαντικός είναι αυτός ο αγώνας.  

 

Και ο κάθε αγώνας.  

 

Και όταν η τέχνη συναντάει τον αγώνα, μόνο υπέροχα πράγματα μπορεί να συμβούν.  

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

δίκτυο

εξεγερμένων

συνειδήσεων