© 2018 by RIPES

*Η συγγραφή και ανάρτηση ειδήσεων και άρθρων

στο site των Ριπών γίνεται εθελοντικά.

Το «πλυντήριο» της Γιουροβίζιον μπήκε ξανά σε λειτουργία

13.05.2018

 

Χθες το βράδυ πραγματοποιήθηκε ο 63ος διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision στη Λισαβόνα.  

 

Την πρώτη θέση κέρδισε η Netta του Ισραήλ.  

 

Η συμμετοχή του Ισραήλ ήταν ένα μήνυμα υπέρ της διαφορετικότητας, ενώ εμπεριείχε και φεμινιστικά μηνύματα. Εξάλλου και η ίδια η τραγουδίστρια προέβαλε εξαρχής το γεγονός ότι είναι μια καθημερινή γυναίκα, ότι είναι παχουλή, αλλά παραμένει όμορφη και μπορεί να χορεύει και να τραγουδάει ακομπλεξάριστα, χωρίς να την εμποδίζουν τα κυρίαρχα πρότυπα ομορφιάς, από τα οποία η ίδια διαφέρει αισθητά. 

 

 

Υπό άλλες συνθήκες, και εφόσον αυτή δεν ήταν η συμμετοχή του Ισραήλ, μόνο θετικά θα μπορούσε να δει κανείς μία τέτοια προσπάθεια. Ακόμα και σε τέτοιου είδους διοργανώσεις είναι θετικό να προωθούνται αυτά τα μηνύματα. 

 

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, ο διαγωνισμός της Γιουροβίζιον, απλώς ξεπλένει τον ισραηλινό ιμπεριαλισμό.  

 

Η Netta, η οποία υπηρέτησε εθελοντικά στην παραστρατιωτική οργάνωση Nahal των Ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων, αμέσως μετά τη νίκη της, είπε στο μικρόφωνο «αγαπώ την πατρίδα μου» και κάλεσε τους φανς της Γιουροβίζιον στην Ιερουσαλήμ το 2019.  

 

 

Και προφανώς αυτό πραγματοποιήθηκε ύστερα από συνεννόηση με τους υπευθύνους στο Ισραήλ. Σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν θα μπορούσε να είναι ένα αυθόρμητο κάλεσμα.  

 

Σαφώς η κίνηση αυτή του Ισραήλ έγινε για να επικοινωνήσουν το μήνυμα και να νομιμοποιηθεί στις συνειδήσεις του κοινού της Γιουροβίζιον, το οποίο υπολογίζεται σε 200.000.000 τηλεθεατές, αλλά και της κοινής γνώμης γενικότερα, ότι η μαρτυρική πόλη της Ιερουσαλήμ είναι πρωτεύουσα του Ισραήλ. 

 

Το βήμα, αυτό, από το Ισραήλ εκτός από προσχεδιασμένο, είναι και ιδιαίτερα προκλητικό, ειδικότερα σε μία τέτοια χρονική συγκυρία. Ο ισραηλινός στρατός, μόλις πριν ένα μήνα, εκτέλεσε στα σύνορα Γάζας - Ισραήλ δεκάδες Παλαιστινίους και τραυμάτισε χιλιάδες, ενώ έλαβε νέες οδηγίες να τους πυροβολεί από τα 300 μέτρα. 

 

Η Γιουροβίζιον, λοιπόν, λειτούργησε άψογα ως επικοινωνιακό πλυντήριο του Ισραήλ. 

 

Και δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει.  

 

Πρόπερσι, το 2016, κέρδισε τον διαγωνισμό το τραγούδι της Ουκρανίας, με τίτλο «1944». Το τραγούδι χαρακτηρίστηκε ως ένα σπαρακτικό μοιρολόι, αλλά δεν ήταν τίποτα παραπάνω από ξέπλυμα των δοσίλογων Τατάρων, συνεργατών του Χίτλερ, για τους οποίους θρηνούσε η τραγουδίστρια επί σκηνής, επειδή ήρθαν τελικά αντιμέτωποι με τον Κόκκινο Στρατό. 

 

 

Κι όμως, οι Ευρωπαίοι τηλεθεατές κατασυγκινημένοι το ψήφισαν μανιωδώς. Αντιλαμβάνεται, έτσι, κανείς τη δύναμη του ξεπλύματος και την προσπάθεια επηρεασμού των συνειδήσεων των λαών.  

 

Η επίσημη θέση της Γιουροβίζιον, ωστόσο, είναι ότι δεν δέχεται τραγούδια με πολιτικό στίχο και μάλιστα έχει αποκλείσει συμμετοχές στο παρελθόν με αντιφασιστικά μηνύματα και μηνύματα κατά των πολέμων. Στην περίπτωση της Ουκρανίας, όμως, δεν τέθηκε καν ζήτημα.  

 

  

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

δίκτυο

εξεγερμένων

συνειδήσεων