Πτώχευσε η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Γερμανίας - Αγωνία για 8.500 εργαζόμενους

Αίτηση υπαγωγής σε διαδικασία πτώχευσης υπέβαλε χθες η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Γερμανίας, Air Berlin, μετά από τεράστια οικονομικά προβλήματα που επί χρόνια αντιμετώπιζε ενώ ήδη τα «ιμάτιά» της φέρονται να περνούν κυρίως στη Lufthansa αλλά και στην Austrian Airlines και τη Eurowings στις οποίες ούτως ή άλλως τα τελευταία χρόνια η Air Berlin εκμίσθωνε τα αεροσκάφη της. 

Κύριος μέτοχός της μέχρι και σήμερα η αεροπορική Ethiad (συμφερόντων Ην. Αραβικών Εμιράτων) που, σύμφωνα με τον εκπρόσωπό της, βρίσκεται και η ίδια σε δεινή οικονομική κατάσταση και δεν δύναται να συμμετέχει πλέον στα χρέη της, αναφερόμενος στις έξι συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις της Air Berlin και με το παθητικό της το 2016 να έχει εκτοξευθεί στα 780 εκατ. ευρώ. 

 

Αν ωστόσο κάτι για μια ακόμη φορά δείχνει τι πραγματικά εννοούν εκείνοι που ευαγγελίζονται την «ελεύθερη αγορά» και ομνύουν στον «ιδιωτικό» τομέα, είναι η απόφαση της Γερμανικής Κυβέρνησης να συμμετέχει από κοινού με τη Lufthansa σε δάνειο προς την χρεοκοπημένη Air Berlin ύψους 150 εκατ. ευρώ προκειμένου να καταφέρει να ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης, η πληρωμή μισθών και άλλων υποχρεώσεων προς τρίτους καθώς και η ολοκλήρωση της πώλησης των διαφόρων τμημάτων της εταιρίας στις προαναφερθείσες αεροπορικές εταιρίες. 

Όσον αφορά το ζήτημα που αφορά την τύχη των περίπου 8.500 εργαζομένων, το δημοσίευμα της DW κάνει λόγο για «δυνατότητα» απορρόφησής τους από τους τρεις ενδιαφερόμενους αερομεταφορείς, ενώ από πλευρά της η Lufthansa εκτιμά πως «το σύνολο των διαπραγματεύσεων θα έχει σύντομη και αίσια έκβαση», χωρίς ωστόσο να δίνει για το ίδιο θέμα κάποιες περισσότερες διευκρινίσεις. 

 

Η Αir Berlin στην οποία μέχρι σήμερα εργάζονται 8.500 άτομα συγκεκριμένα ανήκει κατά 29,21% στην Ethiad Airways κατά 12,02% στην ESAS Holding AS και κατά 58.77% σε διάφορους μετόχους, ενώ ταυτόχρονα είναι εισηγμένη επίσημα στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης και ανεπίσημα η μετοχή της διαπραγματεύεται σε Βερολίνο, Ντύσελντορφ, Αμβούργο, Στουτγκάρδη και Μόναχο. 

 

Η εκπρόσωπος του συνδικάτου ver.di, Κριστιάν Μπέλε αποδίδει την κατάρρευση της Air Berlin στην αδυναμία της να σταθεί απέναντι στον «σκληρότατο ανταγωνισμό» των λεγόμενων «χαμηλού κόστους» αεροπορικών εταιριών και τα εξαιρετικά φτηνά εισιτήρια που μπορούν να διαθέτουν: 

«H τιμή του εισιτηρίου περιλαμβάνει διάφορα μέρη: τέλη για την προετοιμασία των επιβατών, φόρους, τέλη ασφαλείας. Και με όλα αυτά δεν περισσεύει ούτε σεντ για το μισθολογικό κόστος των πιλότων, των αεροσυνοδών ή του προσωπικού εδάφους. Και βεβαίως υπάρχει και η προσδοκία των εταιρειών να έχουν κάποια κέρδη».


Κανόνες στη ζούγκλα των «φθηνών» εταιριών

 

Η Κριστιάνε Μπέλε τονίζει πως σε καμιά περίπτωση δεν θεωρεί πως τα αεροπορικά εισιτήρια πρέπει να φτάσουν και πάλι στα πολύ υψηλά επίπεδα των προηγούμενων ετών, ωστόσο ζητά τη θέσπιση κανόνων που θα βάλει τέλος στον φαύλο κύκλο των όλο και πιο «οικονομικών» εισιτηρίων που θα οδηγήσει την παγκόσμια αεροπλοΐα σε μια σχεδόν μονοπωλιακή κατάσταση. 

«Αν συγκρίνει κανείς την εξέλιξη των τιμών με τα επίπεδα των αρχών του 2000, που υπήρχε ήδη φιλελευθεροποίηση της αγοράς και πολλοί εκπρόσωποι που δραστηριοποιούνταν σε αυτήν, παρατηρεί ότι οι τιμές έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ.

Και αυτό είναι σοβαρό πρόβλημα επειδή κάποιος πρέπει να πληρώσει αυτή τη διαφορά. (…) Τη "νύφη" πληρώνουν κυρίως οι εργαζόμενοι. Επειδή στο ίδιο διάστημα οι μισθοί τους έχουν μειωθεί κατά 30%, εν μέρει ακόμη περισσότερο».


»Είναι κάτι σαν φαύλος κύκλος. Οι εταιρείες προσφέρουν πολύ χαμηλές τιμές σε βάρος των μισθών και όποια εταιρεία δεν ακολουθεί, μένει εκτός».

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του συνδικάτου ver.di, πρέπει να τεθεί ένα κατώτατο όριο αμοιβών και να θεσμοθετηθεί μια συλλογική σύμβαση εργασίας για τον κλάδο, ώστε «οι μισθοί, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον να αποσυνδεθούν από τον ανταγωνισμό».


Με στοιχεία από DW

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

δίκτυο

εξεγερμένων

συνειδήσεων

© 2018 by RIPES

*Η συγγραφή και ανάρτηση ειδήσεων και άρθρων

στο site των Ριπών γίνεται εθελοντικά.