δίκτυο

εξεγερμένων

συνειδήσεων

Διαφημιστικά «παιχνιδάκια» της Vodafone πάνω στα χαλάσματα τής Κω - Πρωτοφανής εμπαιγμός των σεισμοπ


Μια οποιαδήποτε ευρείας έκτασης καταστροφή όπως αυτή που προκάλεσε ο χθεσινός διπλός σεισμός στην Κω από τον οποίο μάλιστα βρήκαν τραγικό θάνατο δυο άνθρωποι και τραυματίστηκαν περισσότεροι από 150, δεν έχει το ίδιο περιεχόμενο για όλους. Για κάποιους, για τους περισσότερους, μπορεί να είναι μια άφατη τραγωδία για όχι και τόσο λίγους ωστόσο δεν είναι παρά μια ακόμη «ευκαιρία». Και όσο πιο ευρείας έκτασης αυτή η καταστροφή και η τραγωδία, τόσο πιο μεγάλη η «ευκαιρία» αυτή. Toυ Παύλου Κιρκασίδη Αυτό φυσικά δεν είναι κάτι το καινούργιο, πάνω σε αυτή την «ιδέα» άλλωστε έχτισαν μετεμφυλιακώς τις αυτοκρατορίες τους οι πρώτοι «σταρτ απ» επιχειρηματίες αυτής της χώρας δηλαδή οι μαυραγορίτες, όταν είπαν να «καινοτομήσουν» ανταλλάσσοντας έναν ντενεκέ λάδι (κι αυτό κλεμμένο) για ένα διόροφο στα Πατήσια. Τοις κείνων «ρήμασι» αλλά και «χρήμασι» λοιπόν πειθόμενοι οι σύγχρονοι επιχειρηματικοί (αν όχι και φυσικοί) τους απόγονοι, δείχνουν να μην εγκαταλείπουν τις παλιές καλές μεθόδους («κεραμίδι που δεν στάζει δεν το πειράζεις»), αντικαθιστώντας απλώς τις αφελείς (και εν πολλοίς όχι και τόσο αποτελεσματικές) κουκούλες των παλιών καλών μαστόρων της παλιανθρωπιάς με άλλες πιο σύγχρονες, όπως η λεγόμενη «εταιρική ευθύνη», σύμφωνα πάντα με το new speach που επέβαλε εδώ και χρόνια η τελευταία λέξη της επιστήμης της επικοινωνίας. (χύδην: "μπαλαμούτι"). Αυτό ακριβώς έκανε σήμερα και η καλή και πάντα «εταιρικά ευαίσθητη» Vodafone, βλέποντας το κέρδος πάνω στον πόνο μιας ολόκληρης κοινωνίας όπως αυτή της Κω, ακόμα και στις τόσο άδικα χαμένες ζωές δυο ανθρώπων, τα πτώματα των οποίων δεν πρόλαβαν καν να κρυώσουν. Με πληρωμένες δημοσιεύσεις της στον Τύπο, αλλά και με άλλες που εμφανίζονται ως μη πληρωμένες καθώς τα Δελτία Τύπου της δημοσιεύονται (κατ' επανάληψιν) ως κοινές ειδήσεις*, η Vodafone διαλαλεί τη νέα της «χουβαρντοσύνη» και τον ανιδιοτελή της ανθρωπισμό λέγοντας πως χαρίζει στους συνδρομητές της ένα πακετάκι που θα αγόραζε κάποιος ενδεχομένως με λίγα ευρώ, (μέχρι εδώ πες "καλώς", τόσο μπορούσε τόσο έκανε) ΑΛΛΑ υπό τον όρο οι χτυπημένοι από τη μήνι του Εγκέλαδου πελάτες της να το καταναλώσουν μέχρι την Δευτέρα 31 Ιουλίου !!! Προφανέστατα, οι ιθύνοντες νόες της ψυχοπόνου πολυεθνικής εκτιμούν πως, μέχρι τη Δευτέρα 31 Ιουλίου, 10 ημέρες δηλαδή μετά τους καταστροφικούς σεισμούς και ενώ οι μετασεισμοί θα σείουν ακόμη τη γη και την οικονομία της, τα ερείπια θα έχουν περισυλλεγεί, οι σεισμοπαθείς θα έχουν επιστρέψει στις σύγχρονες νέες κατοικίες και καταστήματά τους, και η εμπορική ζωή του νησιού θα μπει και πάλι στους προηγούμενούς της ρυθμούς, το πολύ δε μέχρι τον 15αύγουστο η χώρα ολόκληρη θα θυμάται τον σεισμό της Κω μόνο μέσα από τις σελίδες της Wikipedia.

Aγαπητοί μανατζαραίοι της Vodafone, το να ευτελίζεστε εσείς με τέτοιες επικοινωνιακές πρακτικές, είναι ένα θέμα αποκλειστικά δικό σας. Το να εμπαίζετε ωστόσο και μάλιστα τόσο εξώφθαλμα μια ολόκληρη κοινωνία και να πλιατσικολογείτε πάνω στα χαλάσματά της βλέποντας τη νέα τραγωδία ως μια ευκαιρία για τζάμπα διαφήμιση, αφορά όλους εκείνους που αρνούνται να γίνουν κομπάρσοι στη νέα σας επικοινωνιακή αθλιότητα. Και αν πραγματικά ενδιαφέρεστε για τους ανθρώπους αυτούς, ανοίξτε τους ελεύθερα τα δίκτυα τηλεφωνίας και Διαδικτύου για όσο χρειαστεί. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσο ακριβώς μπορεί να είναι αυτό το «όσο χρειαστεί». Αλλά σίγουρα πολύ περισσότερο από την... Δευτέρα 31 Ιουλίου.

* Το ΣΔΟΕ και η ΕΣΗΕΑ προφανώς δεν γνωρίζουν τίποτε περί αυτής της, κάθε άλλο παρά νέας, φοροκλεπτικής "πρακτικής" που συν τοις άλλοις, και κατά παράβαση και του κώδικα δημοσιογραφικής δεοντολογίας, όχι μόνο δεν διαχωρίζει σαφώς τις ειδήσεις από την πληρωμένη διαφημιστική καταχώριση αλλά και την ενσωματώνει πλήρως και στη ροή των ειδήσεων, ως ένα ακόμη άρθρο, παραπλανώντας και εξαπατώντας το αναγνωστικό κοινό.

#VODAFONE #ΚΩΣΣΕΙΣΜΟΣ #ΚΩΣ #ΕΜΠΟΡΙΚΕΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ